Examqo › מאגר שלב א׳ ברפואה דחופה › מועד 2025, שאלה 54
שאלה משלב א׳ ברפואה דחופה · מועד 2025, שאלה 54
בן 50 , תייר, ברקע יתר לחץ דם ומחלת לב איסכמית. נוטל BISOPROLOL , ENALADEX , ASPIRIN. לאחר שהחליט ל טעום טחינה לראשונה בחייו הופיעה פריחה בעור, מחנק בגרון, .עם מספר הקאות טופל על ידי מד"א באדרנלין, סטרואידים ואנטיהיסטמינים. נשימות חום דופק לחץ דם סטורציה 94% 85/40 70 37.4 21 באוויר חדר בבדיקתו פריחה עורית מפושטת, ללא סטרידור, ללא צפצופים על פני הריאות. טופל בשתי מנות נוספות של אדרנלין תוך שרירי, ללא הטבה, ובהמשך קיבל נוזלים דרך ו הו ריד ואדרנלין בעירוי מתמשך- .ללא הטבה בסימנים החיוניים איזו תרופה יש להוסיף למטופל זה ?
- א.DOBUTAMIN
- ב.SALBUTAMOL
- ג.GLUCAGON
- ד.FFP
הצגת התשובה וההסבר
Refractory anaphylaxis (tahini/sesame allergy) in a patient on a beta-blocker (bisoprolol), unresponsive to epinephrine: give IV glucagon (1–5 mg), which bypasses beta-receptor blockade.
מקור: ch.106 - p.1420-1425
תרגלו את השאלה הזאת ועוד 24, עם ההסברים המלאים ובלי כרטיס אשראי.
להתחיל עכשיוכל 1,100 השאלות של רפואה דחופה, מכל המועדים: מאגר שלב א׳ ברפואה דחופה · מסלולים