Examqo

Examqo › מאגר שלב א׳ ברפואה דחופה › מועד 2020, שאלה 111

שאלה משלב א׳ ברפואה דחופה · מועד 2020, שאלה 111

בת 68 ברקע אסטמה מטופל במרחיבי סימפונות . חצי שעה לאחר אכילה במסעדה החלה להתלונן על בחילה , עוויתות בבטן ,סחרחורת וקוצר נשימה . במלר"ד בהכרה מעורפלת , לחצי דם 57 \ 86 ,אודם בפנים . בהאזנה לריאות לא נשמעת כניסת אוויר דו"צ . לאחר מתן 3 זריקות אדרנלין לירך ,ללא שיפור בתסמינים. מה השלב הבא בטיפול?

  1. א.לבצע GASTRIC LAVAGE
  2. ב.מתן גלוקגון GLUCAGON
  3. ג.הזרקת IM ADRENALIN לשריר הדלטואיד
  4. ד.מתן IV ADRENALIN
הצגת התשובה וההסבר
התשובה הנכונה: ד. מתן IV ADRENALIN

Anaphylaxis refractory to multiple IM epinephrine doses (bronchospasm, hypotension): start an IV epinephrine infusion. In patients on beta-blockers, glucagon is added. Lavage is irrelevant.

מקור: ד68-69

25 שאלות מרפואה דחופה, בחינם

תרגלו את השאלה הזאת ועוד 24, עם ההסברים המלאים ובלי כרטיס אשראי.

להתחיל עכשיו

כל 1,100 השאלות של רפואה דחופה, מכל המועדים: מאגר שלב א׳ ברפואה דחופה · מסלולים