Examqo › מאגר שלב א׳ בכירורגיה של בית החזה › מועד 2021 (Sep), שאלה 90
שאלה משלב א׳ בכירורגיה של בית החזה · מועד 2021 (Sep), שאלה 90
בת 62 לאחר ניתוח מעקפים. בשעתיים הראשונות לאחר הניתוח עקב דימום מוגבר בנקזים (כ- CC 200 לשעה) טופלה במוצרי דם תוך הפסקת הדמם. לאחר 4 שעות מהניתוח חלה הידרדרות ( במצבה : טכיקרדיה 100 ) BPM ( , ירידה בלחצי דם 90/50 , ) CVP – 18 . מה הצעד הבא לטיפול במצב?
- א.אקו לב
- ב.מתן נוזלים
- ג.ראקספלורציה ניתוחית
- ד.טיפול בווזופרסורים
הצגת התשובה וההסבר
Correct: C — surgical re-exploration. Four hours after bypass, with bleeding that has been treated with blood products, a rising CVP of 18 with tachycardia and hypotension is tamponade from accumulating clot, and resternotomy is both diagnostic and therapeutic. Echocardiography (option A) may be falsely reassuring with clot rather than fluid and costs time, and fluids and vasopressors (options B and D) cannot fill an obstructed heart.
מקור: ch.20 p.472
תרגלו את השאלה הזאת ועוד 24, עם ההסברים המלאים ובלי כרטיס אשראי.
להתחיל עכשיוכל 1,700 השאלות של כירורגיה של בית החזה, מכל המועדים: מאגר שלב א׳ בכירורגיה של בית החזה · מסלולים