Examqo › מאגר שלב א׳ בגריאטריה › מועד 2022, שאלה 109
שאלה משלב א׳ בגריאטריה · מועד 2022, שאלה 109
בן 80 , מאושפז במחלקה פנימית גריאטרית עקב זיהום בדרכי בשתן. המטופל נשא תק .טר שתן קבוע מזה שנתיים ביום השני של האשפוז עבר בדיקת CT .בטן עם חומר ניגוד ונשלל אבצס ביום השלישי לאשפוזו הוחל טיפול אנטיביוטי ב- Amikacin .לפי רגישות החיידק במהלך האשפוז החום יר .ד, ללא דהידרציה, לחץ דם יציב ותפוקת שתן תקינה ביום העשירי לאשפוז קריאטינין עלה מ- 1 עד 3 . מה מהבאים יתמוך באבחנה של אי ספיקת כליות משנית לטיפול באמינוגלוקוזידים?
- א.יחס BUN/CREATININE מעל 20
- ב.אוליגוריה
- ג.GRANULAR CASTS בבדיקת שתן למיקרוסקופ
- ד.היפרמגנזמיה
הצגת התשובה וההסבר
Aminoglycoside nephrotoxicity is acute tubular necrosis that typically appears 5–10 days into treatment and is usually non-oliguric (ב). Urine microscopy shows muddy-brown granular casts and tubular epithelial cells. The BUN/creatinine ratio is typically below 20; a ratio above 20 suggests prerenal azotemia (א). Aminoglycosides cause renal magnesium and potassium wasting, so hypomagnesemia rather than hypermagnesemia (ד).
מקור: p.2103
תרגלו את השאלה הזאת ועוד 24, עם ההסברים המלאים ובלי כרטיס אשראי.
להתחיל עכשיוכל 1,921 השאלות של גריאטריה, מכל המועדים: מאגר שלב א׳ בגריאטריה · מסלולים