Examqo

Examqo › מאגר שלב א׳ בגריאטריה › מועד 2022, שאלה 105

שאלה משלב א׳ בגריאטריה · מועד 2022, שאלה 105

בן 87 ( , כחלק מבירור אירוע של עילפון syncope :) נבדק ל"ד בעת שינוי תנוחה ל"ד בשכיבה 150/90 דופק 70 לדקה סדיר, ל"ד בעמידה כעבור 3 דקות 100/80 דופק 90 סדיר. איזו אבחנה נוספת יכולה להיות למטופל זה?

  1. א.Amyloidosis
  2. ב.טיפול תרופתי ב- prednisone
  3. ג.מצב לאחר כריתת טחול בילדות
  4. ד.הרעלת ויטמין D
הצגת התשובה וההסבר
התשובה הנכונה: א. Amyloidosis

A 50 mm Hg systolic drop on standing with only a modest heart rate rise is significant orthostatic hypotension, with possible autonomic failure. Systemic amyloidosis (AL or hereditary TTR) causes autonomic neuropathy and orthostatic hypotension, and is a recognized cause of syncope. Prednisone (ב) causes fluid retention and hypertension. Childhood splenectomy (ג) is unrelated. Vitamin D toxicity (ד) does not classically cause autonomic orthostatic hypotension.

מקור: p.126

25 שאלות מגריאטריה, בחינם

תרגלו את השאלה הזאת ועוד 24, עם ההסברים המלאים ובלי כרטיס אשראי.

להתחיל עכשיו

כל 1,921 השאלות של גריאטריה, מכל המועדים: מאגר שלב א׳ בגריאטריה · מסלולים