Examqo › מאגר שלב א׳ ברפואה דחופה › מועד 2026, שאלה 77
שאלה משלב א׳ ברפואה דחופה · מועד 2026, שאלה 77
בת 43 , ברקע אסתמה וסוכרת סוג 2 . פנתה למלר"ד בשל קוצר נשימה חריף. סימנים חיוניים: דופק 130 , ל"ד 150/90 , סטורציה 88% ,באוויר חדר 32 נשימות בדקה. גלוקוז 320 מ"ג/ד"ל . טופלה בסטרואידים, מגנזיום ואינהלציות תכופות של Salbutamol ואינסולין . סימנים חיוניים כעבור 3 שעות: סטורציה 96% ,באוויר חדר 18 נשימות לדקה, גלוקוז 110 מ"ג/ד"ל. כעת מתלוננת על חולשה פרוקסימלית חדשה וסימטרית ועל רעד עדין בידיים. בבדיקתה: חולשה סימטרית בכתפיים ובירכיים, רפלקסים שמורים, ללא חסר נוירולוגי פוקלי. מה מהבאים י כול להסביר את התלונות החדשות?
- א.ירידה חדה ומהירה ברמות הגלוקוז
- ב.CTA .של הראש והצוואר
- ג.ניקור מותני ) LP
- ד.בדיקת אלקטרוליטים בדם
הצגת התשובה וההסבר
An asthmatic diabetic treated with steroids and beta-agonists (hyperglycemia, tachycardia): high-dose salbutamol and steroids cause hypokalemia (intracellular shift) and hyperglycemia. Check blood electrolytes (potassium, magnesium) to guide treatment.
מקור: Rosen p. 59+799
תרגלו את השאלה הזאת ועוד 24, עם ההסברים המלאים ובלי כרטיס אשראי.
להתחיל עכשיוכל 1,100 השאלות של רפואה דחופה, מכל המועדים: מאגר שלב א׳ ברפואה דחופה · מסלולים